19 Şubat 2019 Salı

Öyle bir yorum geldi ki şaşıracaksın

Öyle bir yorum geldi ki şaşıracaksın

Öyle bir yorum geldi ki okurken şaşırdım. Bu yoruma nasıl cevap vermek gerekir.

Öyle bir yorum geldi ki şaşıracaksın

Genellikle internette çok fazla forumlar ve web sitelerinde gezinmekteyim. Güncel konular varsa onları araştırıp bazı arkadaşların web sitelerinde yaşadıkları sıkıntılara bakıyorum. Geçen gün gelen yorum beni çok şaşırttı bunu yazmak konusunda uzun uzun düşündüm ve mantıklı bir açıklama yapmak için sürekli kendimi onun yerine koydum yeni başlarken bende böyle düşündüm mü diye yada şuanda yeni başlayanlar için nasıl bir yol olması gerekmektedir diye çok düşündüm. 

Yazıyı fazla uzatmadan gelen yorumu şöyle kısaca anlatayım. Adsense ile web sitesi üzerinden kazanç sağlamayı düşünen bir arkadaş pinterest yada sosyal medya kullanımı adsense banı yememe sebep olur mu? diye sormuştu. 

Öncelikle web site trafiği çekmek için sosyal medya kullanımı kesinlikle önemlidir. İçeriğimize organik her platform üzerinden kullanıcı çekebiliriz. Zaten google bu konuda asla katı kurallar kullanmamıştır. 

Web sitemizin içeriği hakkında önemli olan kısım kesinlikle spam yada +18 gibi hani toplumsal kurallar dışına çıkmayacak içerikler olması gerekmektedir. Kural basit ister bir şiir paylaş istersen düşüncelerini paylaş önemli olan kısım spam yapmaman yada +18 içerik paylaşmaman zaten sosyal medyada bu konuda direk hesap kapatmaya yada kitlemeye gidiyor. 

Şimdi ben siteme ziyaretçi çekmek için arama motorunu kullanacağım tabi ama deneyimli değilsem yada tek başıma bir web sitesi üzerine çalışıyorsam sitemin markalaşması ve kullanıcı kitlemin gelişmesi için facebook, youtube, instagram, pinterest v.b sosyal medya hesapları üzerinden kitleler oluşturmalıyım. 

Sitemde bir içerik paylaştığım zaman sosyal medya hesaplarım üzerinden paylaşarak sitemin trafiğini arttırmak istemem arama motorları tarafından sıkıntı olmaz. Sosyal medya üzerinden örnek testleride yaptım ve gördüğüm durumun aslında bu arkadaşımın dediği durum günümüzde gülünecek yada kötü bir yorum değil haklı olduğunu fark ettim. 

Forumlarda satılan ziyaretçi paketleri yada şu miktara şu kadar kullanıcı gibi web siteleri için trafik satan arkadaşları engellemek olduğunu fark ettim. Genellikle bu işi yapan arkadaşlar arama motorlarını aldatmak için sosyal medya üzerinden paylaşılmış site linkinizi istemektedir. 

Bu sayede arama motoru sanki sitenize gelen kullanıcı gerçekmiş gibi algılayacak ve analizlerde sosyal medyadan gelen kullanıcı sayısını arttıracak. Aslında bu durum çoğu zaman işe yaramakta ama geçen gün bu konuda test yaparken şunu fark ettim.

Sosyal medya hesaplarımızda bir içerik paylaştığımız zaman bize içeriğimiz hakkında bir istatistik sunmaktadır. Paylaşımı kaç kişi görmüş yada paylaşıma kaç kişi tıklamış gibi yani bunları hesaplayabilmek için sosyal medya siteleri web sitenizin içerikte yer alan bağlantısına kalıp bir bağlantı oluşturur ve bu şekilde bağlantınıza bir nevi sayaç takmış olur.

Geçen gün yaptığım test sırasında şunu fark ettim sosyal medya platformları artık bu spam durumunu aşırı yaşadığı için belirli bir tıklanma hızı yani spam altında kaldığı zaman bağlantıya tıklayana direkman bir forum doldurtmaya başlıyor ve bu şekilde karşısındaki insanın gerçek mi yoksa bot mu olduğunu anlama çalışıyor. 

Şimdi şunu söylemem gerek eğer web sitenize kullanıcı çekmek istiyorsanız sosyal medya hesapları kullanın kendinize bir kitle oluşturun ama bu bot kullanımı yada spam durumundan kesinlikle uzak durun helede sitenize ziyaretçi alma konusunda kesinlikle uzak durmanız gerekmektedir. 

Eğer Bot yada trafik satın alırsanız kusura bakmayın adsensede ban yemek için çok uğraşmışsınız demektir.  Umarım bu konuda paylaşımım hoşunuza gitmiştir. Konuyla ilgili görüşlerinizi yorumlarda belirtirseniz sevinirim fikirlerinizi merak ediyorum.